ACA

Nieco ponad 5 lat temu, 23 marca 2010 r., Prezydent Barack Obama podpisał ustawę Affordable Care Act (ACA). Jego uchwalenie może stanowić najważniejsze wydarzenie prezydencji Obamy i może mieć zasadniczy wpływ na przyszłość opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych. Z historycznego punktu widzenia 5 lat to bardzo krótki czas, zbyt krótki, by ostatecznie ocenić skutki ACA. Jednak ten pięcioletni znak wydaje się być logicznym punktem, w którym można zatrzymać się i podsumować dotychczasowe wyniki ACA – dokonać przeglądu tego, co wiemy teraz, o jego wpływie na Amerykanów (obywateli USA i legalnych mieszkańców) i ich system opieki zdrowotnej i stawiać pytania, które będą wymagały naszej uwagi. W niniejszym artykule podjęliśmy próbę tej oceny, analizując dwa podstawowe nurty prawa: rozszerzenie zakresu ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej. Koncentrujemy się znacznie bardziej na reformach systemu dostaw niż na jego rozszerzeniu zasięgu, ponieważ te ostatnie otrzymały lwią część uwagi i ponieważ wiele kluczowych przepisów ubezpieczeniowych obowiązujących w prawie obowiązuje tylko od października 2013 r., Czyli bardzo krótko 5 lat. W przeciwieństwie do tego, większość reform systemu dostaw zaczęła obowiązywać wraz z wejściem w życie ustawy (chociaż wprowadzenie w życie przepisów administracyjnych często wymagało czasu) i zbyt wiele uwagi poświęcono ich potencjalnym konsekwencjom dla naszej opieki zdrowotnej. system i życie klinicystów i pacjentów.
Przeglądając implementację i efekty prawne, niektóre komentarze w ramkach są w porządku. W ostatecznej analizie, prawo zostanie ocenione na podstawie jego skumulowanego wpływu na trzy krytyczne wymiary naszego systemu opieki zdrowotnej: adekwatność dostępu do opieki, mierzona odsetkiem Amerykanów, którzy nie mają znaczącej ochrony przed kosztami choroby i zdolnością Amerykanie, aby uzyskać opiekę, jakiej potrzebują; koszt opieki, mierzony stopą wzrostu wydatków na opiekę zdrowotną i proporcją naszego bogactwa narodowego przeznaczonego na usługi opieki zdrowotnej; oraz jakości opieki doświadczanej przez Amerykanów, mierzonej przez krajowe wskaźniki jakości, takie jak te zgłoszone w Agencji ds. Badań w dziedzinie służby zdrowia i Rocznego raportu jakości dotyczącego jakości.1 Podczas przeglądu wdrażania ACA podkreślimy to, co jest znane. o tym, jak prawo wpłynęło na te krytyczne aspekty funkcjonowania naszego systemu opieki zdrowotnej.
Wpływ na dostępność niedrogiego ubezpieczenia zdrowotnego i dostęp do opieki
Rysunek 1. Ryc. 1. Odsetek dorosłych osób w wieku od 19 do 64 lat, którzy są nieubezpieczeni. Przystosowane z Collins i in.4
ACA ma obecnie najjaśniejsze i najbardziej mierzalne efekty w zakresie dostępności ubezpieczenia zdrowotnego dla Amerykanów i ich dostępu do opieki. Szacunki dotyczące liczby nieubezpieczonych osób, które uzyskały zasięg od 2010 r., Kiedy młodzi dorośli zakwalifikowali się do włączenia w politykę rodziców, wahają się od 7,0 mln do 16,4 mln. 2-5. Zmiany w tych szacunkach odzwierciedlają po części różnice w czasie i metody badań, na których są oparte. Grupy, które historycznie były najbardziej zagrożone brakiem ubezpieczenia – młodzi dorośli, Latynosi, czarni i ci o niskich dochodach – osiągnęli największy wzrost zysków. Te zmiany są znaczące i niespotykane w amerykańskim systemie opieki zdrowotnej (rysunek 1).
Badania pokazują, że nowo ubezpieczeni są zadowoleni z ich zasięgu. Trzy czwarte osób szukających nowych spotkań z lekarzami pierwszego kontaktu lub specjalistami zapewniło im opiekę w ciągu 4 tygodni lub mniej, a po raz pierwszy od ponad dekady nieco mniej Amerykanów zgłasza problemy z rachunkami za usługi medyczne i barierami finansowymi dla uzyskania opieki.4
Prawo poprawiło dostępność ubezpieczenia zdrowotnego za pomocą różnych mechanizmów. Po pierwsze, od dnia 15 lutego 2015 r., Kiedy zakończył się ostatni okres otwartej rejestracji, 11,7 milionów Amerykanów wybrało plan opieki zdrowotnej na rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Krytyczne dla uczynienia tego ubezpieczenia przystępnym są dotacje federalne, do których zakwalifikowało się 87% klientów na rynku.6 Legalność tych subsydiów w stanach, w których rząd federalny prowadzi targi ubezpieczeń, jest teraz przed Sądem Najwyższym, który ma orzec w tej sprawie wkrótce.
Po drugie, prawo zapewnia państwom możliwość rozszerzenia ich programów Medicaid – w całości na koszt federalny do 2016 r. – na wszystkich dorosłych, których dochody są na poziomie lub poniżej 138% federalnego poziomu ubóstwa. Łącznie 28 stanów i Dystrykt Kolumbii skorzystały z tej możliwości, ale nawet w tych, które tego nie zrobiły, rejestracje Medicaid wzrosły, ponieważ niektóre osoby szukające ubezpieczenia na rynkach ubezpieczeń ACA odkryły, że faktycznie kwalifikują się do Medicaid na podstawie zasad sprzed ACA
[patrz też: endometrioza leczenie, urolog, trychologia ]
[patrz też: lekarz od hemoroidów, krynica zdrój uzdrowisko, nos kostny ]

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.