Medicare w 50 – Początki i ewolucja AD 5

W odniesieniu do świadczeń Medicare, ACA obejmowała wszystkie skuteczne usługi prewencyjne bez dzielenia kosztów z pacjentami. Ułatwiło to również dostęp do leków na receptę w Medicare poprzez stopniowe zmniejszanie luki w zasięgu części D, znanej jako dziura w pączku , która wymagała od objętych nią beneficjentów płacenia za leki z własnych kieszeni po osiągnięciu pewnego poziomu wydatków, a przedtem osiągnięto próg powodujący katastrofalny zasięg. Od 2010 r. Przepisy ACA dotyczące leków na receptę pozwoliły zaoszczędzić 8,2 miliona pacjentów Medicare ponad 11,5 miliarda dolarów ACA rozszerzyło również na poprzednie ważne reformy w zakresie płatności Medicare dla usługodawców na wiele ważnych sposobów. W Programie oszczędnościowo-ubezpieczeniowych Medicare (MSSP), ACA umożliwiła dostawcom, którzy tworzą ACO w ramach tradycyjnego programu Medicare, dzielenie się odpowiedzialnością za jakość i koszt opieki świadczonej na rzecz beneficjentów, których leczą. Inne przepisy dotyczące płatności ACA stworzyły zachęty do ograniczania readmisji w szpitalach i warunków szpitalnych (np. Infekcje) i rozszerzonych programów opłacania wartości. ACA wykorzystała również system ocen jakości dla planów Medicare Advantage, aby zapewnić wyższe płatności na rzecz planów uzyskujących wyższe oceny.
Być może najważniejszą inicjatywą ACA w zakresie reformy Medicare było utworzenie Centrum Medicare i Medicaid Innovation, które otrzymały 10 miliardów dolarów na opracowanie, ocenę i rozpowszechnianie innowacji, które ulepszają te dwa programy. Kongres udzielił sekretarzowi Zdrowia i Opieki Społecznej (bez uprzedniej zgody Kongresu) przyjęcia całego programu innowacji zatwierdzonych przez Biura Aktuariusza i Administratora Centrów Usług Medicare i Medicaid jako obniżenie kosztów bez obniżenia jakości lub podniesienia jakości bez zwiększania kosztów.
Przyszłe wyzwania
Program Medicare jest o wiele większy, bardziej kompleksowy i bardziej złożony niż w 1965 roku. W odpowiedzi na problemy związane z kosztami i jakością, stał się także znacznie bardziej stanowczy w próbach poprawy wydajności krajowego systemu opieki zdrowotnej. Przez większość swojej historii Medicare właśnie opłacał rachunki. Teraz dołączyła do ubezpieczycieli sektora prywatnego, starając się również zarządzać opieką.
Pomimo tych zmian, Medicare nadal boryka się z poważnymi wyzwaniami, które zostaną omówione bardziej szczegółowo w drugiej części tej serii. Być może najważniejszym z tych wyzwań jest jego koszt. Wzrost wydatków Medicare na beneficjenta gwałtownie spowolnił w ostatnich latach i choć przewiduje się, że spowolnienie to utrzyma się w ciągu najbliższych kilku lat, przewiduje się, że wzrost całkowitych wydatków programowych przewyższy tempo wzrostu w całej gospodarce, ponieważ zwiększa się liczba generujących emeryturę pokoleń wyżu demograficznego liczba beneficjentów13. To zwiększy presję nie tylko na finanse Medicare, ale także na budżet federalny, a wydatki na Medicare mają wzrosnąć jako udział w dochodach federalnych z 17% w 2014 r. do 27% w 2050 r. i zbliżyć się do 40% pod koniec stulecia.28
Obecna struktura Medicare jest anachroniczna i niepotrzebnie skomplikowana. Większość pracodawców oferuje swoim pracownikom kompleksowy pakiet świadczeń obejmujący opiekę szpitalną, usługi lekarza i leki na receptę. W przeciwieństwie do tego, Medicare oferuje swoim beneficjentom fragmentaryczny zasięg, z oddzielnymi częściami dla każdej z tych usług. Ze względu na znaczne odliczenia i brak pułapu kosztów zewnętrznych, większość beneficjentów kupuje dodatkowe prywatne ubezpieczenie w celu pokrycia luk w Medicare. Beneficjenci o niskich dochodach, którzy nie mogą sobie pozwolić na opiekę świadczoną przez znaczny podział kosztów w Medicare, mogą zapisać się w Medicaid, aby uzyskać pomoc w opłacaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i kosztów bieżących, ale każde państwo ma własne zasady dotyczące dochodów i aktywów. W rezultacie złożoność obecnego systemu ubezpieczeń dla osób starszych staje się naprawdę zaskakująca. Ta złożoność frustruje wysiłki na rzecz koordynacji opieki nad chorymi i najsłabszymi pacjentami oraz na stworzenie zrozumiałego i spójnego zestawu zachęt dla usługodawców.
Ryc. 2. Ryc. 2. Odsetek beneficjentów Medicare z kieszonkowymi wydatkami na opiekę zdrowotną w wysokości co najmniej 20% ich dochodu w 2010 r. Dane pochodzą z badania Bieżących beneficjentów Medicare, 2010. Wyniki na codziennym życiu ( ADL) w zakresie od 0 do 6, z wyższymi wynikami wskazującymi większą liczbę przeszkód.
Pomimo znaczenia Medicare w poprawie dostępu beneficjentów do opieki, program ma znaczne ograniczenia zasięgu. Ograniczenia te skutkują dużymi wypłatami z kieszeni dla najbardziej narażonych beneficjentów (rys. 2). Chociaż Medicare obejmuje niektóre usługi rehabilitacyjne i ogranicza opiekę domową, nie płaci za przedłużone długoterminowe usługi i wsparcie, lukę, która zaskakuje wiele starszych osób i ich rod
[podobne: endometrioza leczenie, leczenie niepłodności, stomatologia dziecięca ]

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.