To the Ends of the Earth: Womens Education for Medicine

Do końca świata jest encyklopedyczna historia migracji, odwagi i frustracji, w której Bonner opowiada o próbach uzyskania przez kobiety edukacji medycznej w Europie i Stanach Zjednoczonych od późnych lat 40. XIX wieku. Podczas gdy autor, historyk akademicki, prowadził badania amerykańskich lekarzy na uniwersytetach europejskich przed 1914 r., Natknął się na niezwykłą liczbę cudzoziemek, w tym Amerykanów, którzy byli zapisani do medycyny w Zurychu, Bernie, Paryżu i Genewie . Od tego nieoczekiwanego początku zebrał szczegółową, dokładnie opisaną, bogatą w dane relację kobiecych zmagań o wykształcenie medyczne. Najważniejszym aspektem historii wysiłków kobiet, aby zostać lekarzami, jest liczba zmieniających się pól bitewnych, na których musieli walczyć. Szkoły w jednym kraju przyjmowałyby kobiety jako studentów w zajęciach koedukacyjnych, podczas gdy w innych krajach nie. Szkoły przyjmowały kobiety przez jakiś czas, a potem odmawiały przyjęcia. Jedna uczelnia w danym kraju może przyjmować kobiety, podczas gdy inna w tym samym kraju nie. Szkoła medyczna może zaakceptować studentkę, ale możliwości kliniczne w szpitalach zostaną odrzucone.
W tej zmieniającej się scenie przeplatają się pojawianie się i zaniki kobiecych uczelni medycznych i oferty oddzielnych klas dla kobiet. University of Michigan, bardziej odważny niż większość innych amerykańskich szkół, zaczął przyjmować kobiety w 1870 roku, ale przez następne 11 lat wykłady dawały osobne wykłady i pokazy dla kobiet. W 1881 roku ponad 20 procent studentów było kobietami, a regenci zdecydowali, aby pozwolić wydziałowi zdecydować, czy powtórzyć wszystkie wykłady dla kobiet. Następnie anatomia nadal była nauczana osobno, ale mówiono, że w niektórych klasach ustępują miejsca zasłonom, a czerwona linia wystarcza, by określić właściwe rozmieszczenie kobiet w innych. Większość amerykańskich szkół medycznych unikała nawet tego ograniczonego ryzyka. Pozostaje niejasne, czy motywacją do tych ograniczeń czy wykluczeń była ochrona mężczyzn od studentów, kobiet-studentów od mężczyzn, czy pracowników od zawstydzenia wykładu do klasy mieszanej płci.
Analiza czynników, która mogłaby wyjaśnić zmieniającą się reprezentację kobiet z biegiem czasu w różnych krajach, jest równie interesująca, jak jego dane. Na przykład wydaje się, że dewastacja wojen światowych I i II miała więcej wspólnego z akceptacją kobiet w zawodzie medycznym, niż z intelektualną akceptacją ich zdolności, mimo że były one wielokrotnie ustalane. Pod koniec II wojny światowej kobiety w Związku Radzieckim zajmowały 80 procent stanowisk medyczno-studenckich. We Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii ponad 25 procent studentów medycyny stanowiły kobiety. W Stanach Zjednoczonych, które miały najmniej strat w czasie wojny, zaledwie 8 procent studentów medycyny stanowiły kobiety w 1945 roku. Autor także robi spostrzeżenie, że kraje z prywatnymi szkołami medycznymi i radami licencyjnymi były w stanie ograniczyć wstęp znacznie dłużej niż uczniowie ze szkół pod kontrola państwa.
Jeden mały problem dla czytelnika wynika z faktu, że znaczna część książki jest zorganizowana geograficznie – tj. Przez kraje, do których i z których kobiety przeniosły się, aby znaleźć edukację medyczną, która nie pociąga za sobą nieprzezwyciężonych przeszkód w przyjęciu lub ukończeniu studiów Biograficzne konta kobiet pojawiają się i pojawiają się ponownie w różnych rozdziałach, w zależności od tego, czy opisuje się ich kraj pochodzenia, czy miejsce docelowe. Aby uczynić to nadzwyczajne konto czytelnym, czytelnik powinien zacząć od epilogu, który umieszcza zamieszanie w perspektywie i przekazuje wewnętrzny dramat opowieści. Mimo że etap przesunął się z edukacji medycznej na reprezentację kobiet na wydziałach medycznych, trzeba opowiedzieć historię ponad 100-letnich prób zdobycia przez kobiety dostępu do wysokiej jakości edukacji medycznej, z uwagi na niektóre z tych samych argumentów i przeszkód. pojawiają się, gdy stanowiska wydziału są rozważane dzisiaj.
Ta książka powinna być uważana za podstawowe odniesienie dla każdego, kto bada historyczne, społeczne, ekonomiczne i psychologiczne prądy, które wpłynęły na zdolność wielu krajów do pełnego wykorzystania talentów połowy potencjalnych kandydatów na edukację medyczną. Jest to również hołd dla kobiet w wielu krajach, które utrzymywały się, wbrew nadzwyczajnym przeciwnościom, w wykonywaniu zawodu, który był nieodparcie trudny i satysfakcjonujący.
Eleanor G. Shore, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115

[przypisy: darmowe leki po 75 roku życia, insuflacja żołądka wikipedia, szczepionka podjednostkowa ]

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

0 odpowiedzi na „To the Ends of the Earth: Womens Education for Medicine

  1. Night Train pisze:

    Article marked with the noticed of: leczenie dzieci[…]

  2. Tobiasz pisze:

    nie każdy ból biodra to zaraz coś poważnego

  3. Barbara pisze:

    [..] Odniesienie w tekscie do skup ziół[…]

  4. Toe pisze:

    nie trzeba katować się restrykcyjnymi detoksami